در این رویداد چه اتفاقی می افتد؟

در این ماراتون سه روزه شما تلاش میکنید تا ایده خود را به یک محصول تجاری تبدیل کنید و با سایر تیمها در این زمینه رقابت می‌کنید. بازی‌سازان باتجربه و موفق ایران از شاخه‌های فنی، هنری و طراحی بازی در کنار شما خواهند بود تا تجربیات خود را از تولید و تجاری‌سازی بازی در اختیار شما قرار دهند. تمرکز ما در این برنامه ساخت بازی برای بازار ایران است.

برنامه‌ی رویداد عصر چهارشنبه 25 بهمن آغاز می‌شود. سخنرانی باریش اوزیستک مدیر ناشر معروف نت‌ماربل در منطقه خاورمیانه / شمال آفریقا از برنامه‌های جذاب افتتاحیه است. بعد از آشنا شدن با یکدیگر و تیم‌سازی به کار ساخت یک بازی جذاب و مشتری‌پسند مشغول خواهید شد. مربیان حرفه‌ای در کنار شما هستند و به شما در تکمیل و بهبود محصول‌تان کمک می‌کنند. چند کارگاه در زمینه‌های مختلف توسعه‌ی بازی‌های رایانه‌ای نیز برگزار خواهد شد که کمک بزرگی برای شما در آینده‌ی کاری‌تان خواهد بود. ظهر جمعه 27 بهمن باید بازی و یک تریلر 1 دقیقه‌ای از آن را به تیم اجرایی تحویل دهید و در فرآیند داوری که بعدازظهر همان روز برگزار می‌شود، 5 دقیقه فرصت دارید تا از بازی خود در مقابل داوران دفاع کنید.

چرا شرکت کنم؟!

  • جوایز نقدی نفیس برای سه تیم برتر در نظر گرفته شده!
  • حامیان بزرگ رویداد فرصتهای ویژه همکاری برای شما خواهند داشت!
  • شبکه افراد حرفه ای خود را با حضور در این رویداد کامل خواهید کرد!
  • منتور های با سابقه در این سه روز همیار و همراهتان هستند!
  • شرکت در رقابت هیجان انگیز بازی سازی، یادگیری و تجربه!
  • تیم‌های برتر بخت استقرار در مرکز بازی‌های رایانه‌ای دانشگاه اصفهان برای تکمیل بازی خود را خواهند داشت!

 

ماراتون های قبلی برگزار شده :

سومین ماراتون بازی سازی : فرهنگ شهروندی - مرداد 96

https://goo.gl/qm6jRe

دومین ماراتون بازی سازی دانشگاه اصفهان - بهمن 95

https://goo.gl/uJXzjY

اولین ماراتون بازی سازی دانشگاه اصفهان - بهمن 94

https://goo.gl/Hv7vWu

برنامه برگزاری

در رویداد بازی‌سازی چه خواهد گذشت؟
روز اول
  • ۱۶:۰۰
    پذیرش تیم‌ها
  • ۱۷:۰۰
    افتتاحیه
  • ۱۷:۳۰
    کارگاه طه رسولی
  • ۱۷:۴۵
    سخنرانی باریش اوزیستک
  • ۱۹:۰۰
    تکمیل تیم ها و انتخاب ایده
  • ۲۰:۱۵
    استقرار و آغاز به کار تیم ها
  • ۲۱:۰۰
    نماز و شام
روز دوم
  • ۸:۰۰
    صبحانه
  • ۸:۳۰
    شروع کار تیم‌ها
  • ۹:۰۰
    کارگاه طراحی بازی
  • ۱۰:۰۰
    ادامه کار تیم‌ها
  • ۱۳:۰۰
    نماز و ناهار
  • ۱۴:۰۰
    ادامه کار تیم‌ها
  • ۱۶:۰۰
    کارگاه هنری
  • ۱۷:۰۰
    ادامه کار تیم‌ها
  • ۲۰:۰۰
    نماز و شام
روز سوم
  • ۸:۰۰
    صبحانه
  • ۸:۳۰
    ادامه کار تیم‌ها
  • ۹:۰۰
    کارگاه نحوه‌ی ارائه‌ی محصول
  • ۹:۱۵
    ادامه‌ی کار تیم‌ها
  • ۱۲:۰۰
    تحویل ارائه‌ و تریلر بازی به تیم اجرایی
  • ۱۳:۰۰
    نماز و ناهار
  • ۱۶:۰۰
    شروع اختتامیه
  • ۱۷:۰۰
    ارائه‌ی تیم‌ها
  • ۱۸:۳۰
    داوری
  • ۱۹:۰۰
    سخنرانی اکبر عربیان
  • ۱۹:۳۰
    معرفی تیم های برتر
  • ۲۰:۰۰
    عکس دسته‌جمعی و خداحافظی

سخنرانان

چه کسانی سخنرانی خواهند کرد؟
  • دکتر جواد راستی
    جواد راستی از سال 1378 وارد دانشگاه اصفهان شد و مقاطع تحصیلی کارشناسی سخت‌افزار کامپیوتر و کارشناسی ارشد و دکتری معماری کامپیوتر را در این دانشگاه گذراند و هم‌اکنون عضو هیأت علمی گروه مهندسی پزشکی این دانشگاه می‌باشد. وی از سال 1392 کارگروه بازی‌های رایانه‌ای را با مشارکت اعضای هیأت علمی رشته‌های گوناگون در دانشگاه اصفهان راه‌اندازی کرد و مؤسس و مدیر مرکز تخصصی بازی‌های رایانه‌ای دانشگاه اصفهان و دبیر کنفرانس سالانه‌ی «بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها» می‌باشد. علاقمندی وی توسعه‌ی آموزش، پژوهش و کارآفرینی در حوزه‌ی بازی‌های رایانه‌ای و زمینه‌ی تخصصی وی گیم‌تراپی و درمان و ارتقاء سلامت جسمی و روحی به‌کمک بازی‌های رایانه‌ای می‌باشد.
  • باریش اوزیستک
    نت‌ماربل یکی از 10 شرکت برتر توسعه‌دهنده‌ و ناشر بازی‌های PC و موبایل در دنیاست. شعبه‌ی EMEA این شرکت روی منطقه‌ی اروپا، خاورمیانه و آفریقا تمرکز دارد. آقای باریش اوزیستک (Baris Ozistek) مدیرعامل Netmarble EMEA و همچنین مدیرعامل شتاب‌دهنده‌ی Gamegarage استانبول می باشد.
  • طه رسولی
    از سال 79 در زمینه نقد بازی و ترجمه کتاب های تخصصی بازی سازی فعالیت کرده است. وی سابقه ی طراحی بازی در چند پروژه ی بزرگ سه بعدی مثل عصر پهلوانان و قلب سیمرغ را دارد تا این که تیم بازی سازی خودش را تشکیل داده و به سراغ بازی های موبایلی مثل مرزعه شادی رفته است. از سومین جشنواره گیم تهران جایزه بهترین طراح بازی سال را برای بازی خاکسترهای سوزان را دریافت کرد. مدیریت انستیتو ملی بازی‌سازی و همچنین تدریس در این مجموعه نیز در سوابق او دیده می‌شود.
  • اکبر عربیان
    هنرمند مدل‌ساز سه‌بعدی و طراح بافت و محیط در کمپانی EA در کانادا است. اکبر در ایران با استودیوهای مختلف از جمله متحرک‌سازان سپاهان، سهند، رؤیاپرداز، پویانما، لوتوس و لکسیپ همکاری کرده و از سال 2016 فعالیت هنری خود را در ونکوور کانادا با استودیوی Icon Creative و گروه Sequence ادامه داده است و از سال 2017 در استخدام کمپانی بنام EA است. نمونه‌ی کارهای او را می‌توانید در www.erabiyan.com ببینید.

مربیان

مربیان این رویداد چه کسانی خواهند بود؟
  • شروین رحیمی‌راد
    فعالیت خود را از سال ۸۹ در شرکت فن‌افزار شریف بعنوان طراح بازی گرشاسپ معبد اژدها، آغاز نمود. او جوایز بهترین طراحی بازی برای Shadow Blade و بهترین طراحی بازی مستقل برای Bloody Streets را دریافت کرده و طراح اصلی بازی Children of Morta بوده است. او در حال حاضر مدیر دسته بازی‌ها در کافه‌بازار است و به عنوان مربی در این رویداد همکاری خواهد داشت.
  • طه رسولی
    از سال 79 در زمینه نقد بازی و ترجمه کتاب های تخصصی بازی سازی فعالیت کرده است. وی سابقه ی طراحی بازی در چند پروژه ی بزرگ سه بعدی مثل عصر پهلوانان و قلب سیمرغ را دارد تا این که تیم بازی سازی خودش را تشکیل داده و به سراغ بازی های موبایلی مثل مرزعه شادی رفته است. از سومین جشنواره گیم تهران جایزه بهترین طراح بازی سال را برای بازی خاکسترهای سوزان را دریافت کرد. مدیریت انستیتو ملی بازی‌سازی و همچنین تدریس در این مجموعه نیز در سوابق او دیده می‌شود.
  • حامد موحدیان‌عطار
    از سال 78 در زمینه گرافیک کامپیوتری شامل مدل‌سازی سه بعدی، پیکره‌بندی کاراکترها، جلوه‌های ویژه، ساخت انیمیشن و ... فعالیت و تدریس داشته و در پروژه های کوتاه و بلند انیمیشن شرکت داشته است. حامد فارغ‌التحصیل دکترای کامپیوتر گرایش نرم افزار از دانشگاه اصفهان است و تخصص اصلی او در زمینه برنامه‌نویسی بازی‌های رایانه‌ای است و در حال حاضر دروس تخصصی تمرکز بازی‌های رایانه‌ای در رشته کامپیوتر را تدریس میکند.
  • اکبر عربیان
    هنرمند مدل‌ساز سه‌بعدی و طراح بافت و محیط در کمپانی EA در کانادا است. اکبر در ایران با استودیوهای مختلف از جمله متحرک‌سازان سپاهان، سهند، رؤیاپرداز، پویانما، لوتوس و لکسیپ همکاری کرده و از سال 2016 فعالیت هنری خود را در ونکوور کانادا با استودیوی Icon Creative و گروه Sequence ادامه داده است و از سال 2017 در استخدام کمپانی بنام EA است. نمونه‌ی کارهای او را می‌توانید در www.erabiyan.com ببینید.
  • امیررضا انواری
    امیر طراح بازی و تجربه کاربری است. او از بنیانگذاران استودیو بازی سازی پاپاتا بوده و در کارنامه حرفه ای خود مشارکت در تولید بازی های پرطرفدار هشتمین حمله، هشتمین حمله 2، سبقت و کات را دارد. وی تجربیات خوبی در زمینه تحلیل مدل های موفق بازی های آنلاین و تحلیل رفتار بازیکنان در این سبک از بازی ها داشته است.
  • مهدی بهرامی
    از سال 86 در زمینه ی برنامه نویسی و طراحی بازیهای رایانه ای فعالیت می کند. وی مدرک کارشناسی خود را در رشته ی طراحی و معماری بازیهای رایانه ای از دانشگاه NHTV در کشور هلند دریافت کرده است. بازیهای مستقل وی برنده ی جوایز مختلف در جشنواره های داخلی و خارجی از جمله Tokyo Game Show در کشور ژاپن و IGF در سانفراسیسکو شده اند. مهدی برای بازی «انگاره» جایزه بهترین بازی فرهنگی و بهترین طراحی بازی در ششمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران و جایزه‌ی اصلی جشنواره TGC2017 تهران را گرفت و در مسابقات IGF سانفرانسیسکو برنده شد. این بازی کاندیدای جشنواره بین‌المللی IndieCade در لوس‌آنجلس و Sense of Wonder Night توکیو نیز بوده است.
  • سید‌محمد حسینی
    به خاطر علاقه شدید خود به بازی های رایانه ای و هنر دیجیتال به صورت حرفه ای کار بازی سازی خود را در استودیو بازی سازی پاپاتا آغاز کرد. علاوه بر برنامه نویسی، تخصص وی بهینه سازی بازی، طراحی و مدل سازی محیط و طراحی مراحل بازی می باشد. ازجمله آثار موفقی که وی در آن ها نقش داشته می توان به پروژه های شناحته شده و محبوبی چون هشتمین حمله 1 و 2،سبقت و بازی کات اشاره کرد. از علاقمندی های دیگر او هوش مصنوعی، یادگیری ماشین،Gamification و همچنین نوشیدن قهوه هنگام کار می باشد.
  • حامد بابامحمدی
    در ابتدای سال 95 وارد استودیو پاپاتا شد و پیشتر از آن در زمینه برنامه نویسی آندروید فعالیت داشت. حامد بیشتر در زمینه برنامه نویسی سمت سرور و برنامه نویسی رابط کاربری مشغول به فعالیت بوده است و در بازی کات نیز در سمت برنامه نویس ارشد پروژه مشغول به کار است.
  • حمید حدیدی
    کارگردان فنی جلوه‌های ویژه سینمایی و بازی‌های رایانه‌ای و یکی از هنرمندان سه‌بعدی شرکت فیلم‌سازی Makuta در هندوستان که در 3 پروژه فیلم بلند سینمایی این شرکت به‌عنوان متخصص طراحی سه‌بعدی، جلوه‌های ویژه‌ی کامپیوتری VFX و رندر حضور داشته که فیلم Eega توانسته است جایزه بهترین جلوه‌های ویژه کامپیوتری سینمای هند را در سال 2012 از آن خود کند و در سطح بین‌المللی هم نظر منتقدان را جلب نماید. از دیگر سوابق حمید می‌توان به مدیریت و مشارکت در طراحی‌های سه‌بعدی مجسمه‌ها و المان‌های شهری و همچنین اجرای دیوارنگارهای شهری به سفارش کمیته‌ی زیباسازی شهرداری اصفهان، مشارکت در تولید جلوه‌های ویژه فیلم‌های سینمایی Badrinath ،7 Aum Arivu وEega برای شرکت فیلم‌سازی Makuta در هندوستان بین سال‌های 2010 تا 2013 و طراحی ست‌کاراکترهای بازی معروف dota2 برای شرکت Valve اشاره کرد. او در حال حاضر مدیر استودیوی گیم و انیمیشن اسپیرال ایران و Sipnad آمریکا است.

داوران

داوران این رویداد چه کسانی هستند؟
  • Dr. Georgios N. Yannakakis
    دانشیار دانشگاه Malta و از پژوهشگران برتر دنیا در حوزه‌ی هوش مصنوعی بازی‌های رایانه‌ای است. زمینه‌های تحقیقاتی او عبارتند از Artificial Intelligence، Affective Computing، Human-Computer Interaction، Computational Creativity ،Game Technology
  • دکتر جواد راستی
    جواد راستی از سال 1378 وارد دانشگاه اصفهان شد و مقاطع تحصیلی کارشناسی سخت‌افزار کامپیوتر و کارشناسی ارشد و دکتری معماری کامپیوتر را در این دانشگاه گذراند و هم‌اکنون عضو هیأت علمی گروه مهندسی پزشکی این دانشگاه می‌باشد. وی از سال 1392 کارگروه بازی‌های رایانه‌ای را با مشارکت اعضای هیأت علمی رشته‌های گوناگون در دانشگاه اصفهان راه‌اندازی کرد و مؤسس و مدیر مرکز تخصصی بازی‌های رایانه‌ای دانشگاه اصفهان و دبیر کنفرانس سالانه‌ی «بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها» می‌باشد. علاقمندی وی توسعه‌ی آموزش، پژوهش و کارآفرینی در حوزه‌ی بازی‌های رایانه‌ای و زمینه‌ی تخصصی وی گیم‌تراپی و درمان و ارتقاء سلامت جسمی و روحی به‌کمک بازی‌های رایانه‌ای می‌باشد.
  • میثاق آقاخانی
    میثاق از بنیانگذاران استودیو بازی سازی پاپاتا است. او کارشناس نرم‌افزار و از سال ۸۸ در حوزه نرم‌افزار به ویژه بازی‌ها و اپلیکیشن‌های موبایل فعالیت دارد. از جمله سوابق ایشان می توان به مدیریت فنی بازی آنلاین سبقت، مدیریت پروژه های هشتمین حمله 2 و بازی آنلاین کات اشاره کرد. از جمله پروژه های دیگری که او در ساخت آن نقش داشته است بازی‌های رؤیای نیوتن، چیکیجا، هشتمین حمله بوده است.

کارگاه‌ها

مربیان کارگاه‌ها چه کسانی خواهند بود؟
  • شروین رحیمی‌راد
    فعالیت خود را از سال ۸۹ در شرکت فن‌افزار شریف بعنوان طراح بازی گرشاسپ معبد اژدها، آغاز نمود. او جوایز بهترین طراحی بازی برای Shadow Blade و بهترین طراحی بازی مستقل برای Bloody Streets را دریافت کرده و طراح اصلی بازی Children of Morta بوده است. او در حال حاضر مدیر دسته بازی‌ها در کافه‌بازار است و به عنوان مربی در این رویداد همکاری خواهد داشت.
  • حمید راست‌قلم
    حمید یکی از بنیان گذاران استودیو بازی سازی پاپاتا است. وی در رشته مهندسی نرم افزار تحصیل کرده او چند سالی است که در صنعت گیم فعالیت دارد و هم‌اکنون کارگردان هنری استدیو پاپاتا می باشد. از جمله پروژه های موفقی که او در ساخت آنها نقش داشته است بازی های سبقت ، کات ، هشتمین حمله 1 و 2 می باشد.
  • نیلوفر نادری
    نیلوفر پس از فارغ التحصیلی از رشته مهندسی نرم افزار دانشگاه اصفهان، به علت علاقه زیاد به هنردیجیتال وارد حیطه‌ی بازی سازی شد.اکنون در استودیو بازی سازی پاپاتا به عنوان طراح دیجیتال مشغول به فعالیت می باشد.از جمله آثار موفقی که وی در آن ها نقش داشته می توان به پروژه های کات ، سبقت و آنسوی مرزها اشاره کرد.از علاقه مندی های دیگر او طراحی کاراکتر و کانسپت محیط می باشد.

زمان و مکان برگزاری

این رویداد چه زمان و در کجا برگزار می‌شود؟
میدان آزادی، دانشگاه اصفهان، سالن پیامبر اعظم
۲۵ الی ۲۷ بهمن ماه ۱۳۹۶

برگزار کنندگان

چه کسانی این رویداد را برگزار می‌کنند؟
  • مهسا علیشاهی
  • بهزاد شیرانی
  • مهرداد متقی فر
  • سمیرا خدارحمی
  • بهنام دریایی